ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

ملی در ولایت

سلام برویچزه خوشگل  ملی رو از ولایت میشنوفین

صب که رسیدم اول پریدم حموم و لباس کفیثا و یکی دو تا ملافه هم که اورده بودمو گذاشتم که بعدن بندازم خانومه بوش (لباسشوییمون!) بشوردش تو حموم از وسطاش دیه اب سرد شد خدا رحم کرد سرما نخوردم! ینی سردم بودااااا! دیه اومدم بیرون چسپیدم به بخاریه اتاخه خاهر بزرگه تا یخم وا شه. قبل صبونه با چای و باقلوا جلوی بخاری ازم پذیرایی شد  بعدن ترش صبونه خوردیم عبارت از پنیر محلی و نون و تخم محلی ابپز با سبزی خوردن هاااا صب قرار بود خاهری بیاد ایسگاه دمبالم ولی خوشبختانه خواب موند و منم دیه بهش نزنگیدم . رسیدم که ایسگاه مث دخدرای خوب خودم رفدم ماشین دربست کردم که برم خونه. بعد تو ماشین با خودم گفدم یه وخ خاهری بدونه زنگ پامیشه تو این سرما و میاد. برفم باریده بود شبش و خیلی سرد بود. زنگیدم و از خواب بیدار شد! گفدم درو باز کنین که اومدم! قطع ک کردم راننده هه گفدش خانوم خب بزار برسیم بعد بیان درو واز کنن ، یخ میزنن از سرما تا ما بخایم برسیم! خخخخخخ

.

صبونه رو خوردیم و تعریفیا رو کردم و خوشمزه های دیابتی رو هم تویله بابام دادم و عینه بچه ها کلی ذوقید! بیچاره تو این سرما رف کلی هم خرید کرد. هدیه پکیج مراقبت از پوسته خاهر بزرگه رو هم که برا تولدش گرفده بودمو دادم بش. خاهر وسطی هم با ذوق کوله پشتیشو تحویل گرفد  فقط برا مامانه چیزی نداشتم که اونم بهش گفدم خرما گرفدم که با ارده براش توپ انرژی درست کنم  رفدم تو اشپزخونه دیدم اکتیو شدن بابا! هندونه و کدو حلوایی و میوه شب یلداشونو از الان خریدن! خخخخخ

.

12 به بعد نشستم یکم به انجام تکلیفه کارگاه همزمان با صوبت با خاهرا. بعدشم دیدم میخان کدو بادمجون و گوجه برا نهار سرخ کنن. گفدم خودم میپزم شما بشینین. دیدم با یه کیلو روغن قراره سرخش کنن دیه!! واللا! دیه خودم دس به کار شدم و یه میرزا قاسمیه من دراوردی پختم بدین سان:

اول سه تا بادمجونو کبابی کردم و پوستشونو زیر اب خنک کندم و بعدش خرد و در واقع لهشون کردم و اب اضافشون رو هم گرفدم.

بعد سه تا کدو رو با رنده ریززز زنده کردم و و سه تا هم گوجه توش رنده کردم و کدو ها رو با گوجه ها گذاشتم تو قابلمه و درشم بستم و یه ربعی پختن با هم. نمک هم زدم بهشون. بعد در قابلمه رو بازیدم تا اب کدو و گجه تبخیر شه.

تو یه تابه یه قاشق روغن ریختم و پیازای خلال رو توش قشششنگ با زرد چوبه سرخ کردم و بعدش دو تا حبه سیر له شده هم توش ریختم و یه تفت دادم و بعد بادمجونا رو بهش اضافه کردم و 7-8 مین تفت دادم . بعد سه تا گوجه درشت رنده کردم تو بادمجونا و یه یک ربعی بادمجونا و گوجه ها با هم پختن . ادویه جات شامل زیره سیاه و پودر سیر و فلفل قرمز و فلفل سیاه و نمک هم اضافیدم. تو این حین سه تا هم فلفل از این درشتا (فک کنم فلفل ترکیه ای میگن بهش) درسته گذاشتم تو همین تابه. بعد که مخلوط بادمجون و گوجه  بی اب شد مخلوط کدو و گوجه رو بهش اضافیدم و باز یه ده مین تفت دادم و دو قاشق هم رب رقیق ریختم توش. و در نهایت یه دونه تخم مرغ انداختم توش و بهم زدم و دره تابه رو هم گذاشتم که تخمه غشنگ بپزه توش. خعلی خوشمزه شد! امتحان کنین! اگه میخاسن همینا رو سرخ کنن شاید 4-5 قاشق روغن میخاس اما این با یه قاشقه!

.

بعده ناهار باز کمی صحبتیدیم و بعدن تر چپه شده و خابیدیم! یه ساعت بعدش بیداریدیم و یکم کلیپه خنده دار دیدیم و الانم من دارم التماس خاهر بزرگه میکنم پاشه میوه بیاره!  ظرفای ناهارم مونده هنو و کسی فعلن داوطلب نشده بشوردشون! من نمیشورماااا گفده باشم  واللا! مهمونم مثلن ! اونم روز اول!

.

فایده نداره! پاشم میوه اسلایس کنم بیارم بوخوریم! یکمم به این تکلیفم برسم. عه اینم شد قوزه بالا قوز وسطه تعطیلات!

عیده فرداتونم موبارک عخشای من ...برا هم دعا کنیم... شب و روز خوبی در پیش داشده باشین  اینم عیدیتون  خخخخخ

نظرات 6 + ارسال نظر
شیدا یکشنبه 28 آذر 1395 ساعت 01:34

رسیدن بخیر ملی جان حسابی استفاده کن از تعطیلات ...

قربونت ، چشم

شادی شنبه 27 آذر 1395 ساعت 13:08

خسته نباشی و خوش بگذره عزیزم

قوبونت

مرغ آمین شنبه 27 آذر 1395 ساعت 09:26

رسیدن بخیر ملی جون

قوبونت

بهار شنبه 27 آذر 1395 ساعت 05:19 http://likespring.blogsky.com

سلام عقشول من
به بههههه...چقدر هم عالی که در جوار خونواده ای...خوش بگذره...منم عین استاد مهربونه بهت میگم که فقط بخوووور...
ملی کدبانوووو...دست گلت درد نکنه و نوش جونتون
عیدتم مبااااااارک...

سلام موچکرم ازت ... بهااار نهههههه کلی زحمت کشیدم ک بخام چن کیلو بلاغرم، ولی خو هی شیطون میره تو جلدم و میرم توک میزنم ب همه چی کدبانویی از خودته عیده تو هم موبارکککک

زهرآ جمعه 26 آذر 1395 ساعت 23:20

سلام ملی‌خانوم.. رسیدن بخیر ماشالا امروز کلی کار کردیاااا..

سلام عزیزم ، ممنونم

پیشی جمعه 26 آذر 1395 ساعت 23:01

عید توم مبارک ملی جونی

قوبونت پیشی جون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد