ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

جواب یک سوال

سلام

یه نفر سوالی پرسیده بود ازم و امشب پاسخ ایشون رو میخام اینجا بدم. البته میتونسم براش ایمیل بزنم ولی خوب دیدم یه موضوعی میشه برا پست و اینجا بنویسم . اینجوری هر کسی هم خاست نظری بده میتونه .

.

خلاصه سوالشون این بود که من نماز میخونم و با الف هم از اون ور مرتبطم . این در حالیه که اسلام توصیه کرده با جنس مخالف نبایس رابطه داشت.

.

خب منم قبول دارم که اسلام این توصیه رو کرده و البته در کنارشم یه راهه خیلی ساده برا برقراری ارتباط با جنس مخالف گذاشته ! ینی خیلی راحت دو نفری که همو ببینن و از هم خوششون بیاد میتونن یه رابطه خیلی کوتاه برقرار کنن و بعدم هر کی بره سیه خود! البته ظاهرن دختر مجرد و در واقع ب.ا.ک.ر.ه به اذن پدر برا ازدواج موقت احتیاج داره و .... ولی کلیتش اینه که با خوندنه یکی دو ایه دو نفر به هم محرم میشن! میخام بگم ینی اسلام هم انقدرا با این قضیه ارتباط با جنس مخالف شدید برخورد نکرده که خوده ماها داریم برخورد میکنیم. این از این

اینکه یه نفر تمااااااام قواعد و مقررات و قوانین اسلام رو رعایت بکنه خیلی عالیه. این ینی چی؟ ینی هیچ وقت دروغ نگه، هیچ وقت غیبت نکنه، هیچ وقت حسادت نکنه، هیچ وقت فکر و خیاله باطل نکنه و اووووووووووووووه کلی کارای دیگه . هر کدوم از ما اگه بخایم در روز یه لیست از کارامون و تفکراتمون برداریم میبینیم که حتی به طور ناخوداگاه هر روز کلی گناه میکنیم! و خودمونم متوجهش حتی نیستیم چون بهش عادت کردیم! ولی خب بازم میگم بهرحال ممکنه یه نفری پیدا بشه که هیچ کدوم از این کارای بد رو واقعن انجام نده هیچ وقت و یه جورایی فرشته طور باشه. که من خودم به شخصه همچین کسی سراغ ندارم! ولی بازم اگر کسی بتونه اینگونه فرشته طور زندگی کنه خوش به سعادتش. اینم از این.

حالا ممکنه شما بگین اینکه گناهای دیگه رو انجام میدی دلیل بر این نمیشه که انجام این گناه(ارتباط مجازی! با الف) مجوزش صادر بشه! که خب اره حق با شماست و راس میگین! ولی میدونین چیه؟  من قدیس نیستم! من خیلی وقتا شده میدونستم یک کاری گناهه ولی انجامش دادم ... مث ارتباط مجازی با الف! میدونم گناهه ولی خب انجامش میدم! مث غیبت مث دروغ مث فحش دادن پشته سر یه نفر تو همین وبلاگ مث قضاوت و هزار و یک کار دیگه که گناهن ولی بازم انجام میدم.

دوباره تاکید میکنم! اینکه ادم قدیس وار زندگی کنه خیلی عالیه ولی خب این از توان من خارجه و من این سعادت رو ندارم. من همه تلاشم اینه که سعی کنم کمتر کارای بد انجام بدم. بد برا کسی نخوام . سرم به کارم باشه. رفتارم با ادما خوب باشه. سعی کنم دل نشکنم. سعی کنم کمتر بد باشم. اون وسط مسطا برخی فرایض دینی رو هم انجام میدم مث نماز و روزه هم از امسال. نمیدونم این اسمش مسلمونی هست یا نه ! ولی خب هر چیه خودم ازش خوشم میاد! ینی از این روشم خوشم میاد. قدیس نمیتونم باشم ولی میتونم تلاش کنم که بهتر باشم!

ارتباط مجازیه پنهانیه من با الف به کسی صدمه ای نمیزنه ! با این ارتباط حق کسی خورده نمیشه و دل کسی هم نمیشکنه. یه چیزیه بین خودمون! به عنوان دو تا ادم عاقل و بالغ انتخاب کردیم این ارتباط رو . تقریبن میشه گفت صداقت هم داریم در ارتباطمون ینی این وسط یه طرف سر طرفه مقابل رو کلاه نذاشته یا دروغی نگفته یا شیره ای نمالیده! کسی هم به کسی کلکی نزده! میخام بگم نه صدمه ای به خودمون زدیم و نه به بقیه با این ارتباط مجازیه پنهانی. بازم میگم همه اینا به معنیه صدور مجوز برا ارتباطی که اسلام منعش کرده نیست ولی خب من از توانم خارجه که یه مسلمونه تمام و کمال (همون قدیس) باشم.

همینا دیگه

.

امروز صب تا ظهر کارگاه بودم و تو راه خرید کردم و اومدم خونه. سویا و دوخ هم خریدم و با سویا ماکارونی پختم و الانم روم به دیفال نفخ کردم  خابمم میاد دیه برم بخافم. فردا فک کنم جمعه خاصیه و یه جورای خاصی به امام زمان مربوطه. من یه بار ازش کمک خواسته بودم و دستمو گرفته بود. به طرز معجزه اسایی هم گرفده بود. امیدورام بازم بگیره...برا هم دعا کنیم  قوبونتون و شب بخیر ...

نظرات 10 + ارسال نظر
کتی شنبه 20 آذر 1395 ساعت 20:01

همونایی که این سوالارو دارن.

عاها

بهار شنبه 20 آذر 1395 ساعت 18:22 http://likespring.blogsky.com

عشقول من کجاهایی؟چرا نمینفیسی؟از دیروز بیست بار پیجتو باز کردم

ای دوووون الان مینفیسم

کتی شنبه 20 آذر 1395 ساعت 15:01

مردم چه درگیرن

کی درگیره کتی جون؟

روشناا شنبه 20 آذر 1395 ساعت 02:32

سلام ملی جون
کاملا با حرفات موافقم عزیزم، اینکه الان تو جامعه ما دقیقا اینجوری شده ک طرف نماز میخونه روزه میگیره ولی از اون طرف خوب حجابش کامل نیس، یا دوس پسر داره یا هرچی... نمیدونم درست و غلطشو، ولی خوب هست. همونطورم ک خودت گفتی بعضی وقتا میدونیم ی کار گناهه ولی انجام میدیم، بنظر من ب کسی هم ربطی نداره ها؛ الان دیگه هیچکس نمیتونم قسم بخوره ک تاحالا غیبت نکرده یا دروغ نگفته حتی ب مصلحت، تو کار مردم سرک نکشیده... حالا بعضیام هستن ک کلا نماز و روزه ندارن ولی قلبا معتقد ب خدا هستن و واقعااا آدمای پاکین از لحاظای دیگه... بگذریم... ما نمیتونیم افرادو قضاوت کنیم، فقط خدا خودش میدونه، شاید اون بنده نماز نخون پیشش عزیزتر باشه تا ی حاج آقای نماز شب خون حتی...
ملی جون کلا زدم تو یه خط دیگه ها همه چیو قره قاطی گفتم هذیونای آخر شبه دیگه، عذر تقصیر
هفته ی عالیو در پیش داشته باشی

سلام عزیزم مرسی از نظرت گلم هذیون نبود و نظر خوبی بود تو هم هفته خوبی داشته باشی

minla جمعه 19 آذر 1395 ساعت 21:51 http://minla.blogsky.com

چه بحث خوبی

من کلا با این مورد مشکل دارم که هرزمان خطایی از یه آدم که مثلا نمازشو یا یه مورد دیگه دینی رو رعایت میکنه سرمیزنه وصلش میکنن به بقیه کارها و میگن تو که اونکارو میکنی چرا نماز میخونی!!

خیلی دیدما! همش متعجب موندم یعنی چی !
مثلا میگن تو که حجابت فلانه چرا نماز میخونی!
این ربط دادنش بهم به نظر من بی منطقه
به قول تو من در این مورد نتونستم ادم بی عیبی باشم ایا دلیل میشه که بقیه کارهای خوبم رو هم رها کنم؟

و در مورد رابطه نسبتا دوستانه با جنس مخالف، من فکر میکنم اگه در یه چارچوب عاقلانه باشه و اون شور و حس نوجوانی که باعث میشه تصمیمات و همه نوع رابطه منطقی و عقلانی نباشه، توش نباشه مفیدم هست
باید فقط حواسمون باشه به خودمون یا طرف مقابل لطمه نزنه این رابطه

عاره حدس زدم بحث خوبی باشه برا همین پست رو گذاشتم.
دقیقن باهات موافقم مینلا جون. ممنونم ازت

مرغ آمین جمعه 19 آذر 1395 ساعت 18:04

اصلا ملی جون تو چرا دلیل کاراتو برای کسی توضیح می دی؟! مگه اونی که این سوالو از تو پرسیده در دنیای واقعی خودش هیچکار نکرده؟! اونم بیاد کاراشو بگه ما زش سوال شرعی بپرسیم! والا! اعصاب آدمو بهم می ریزن با این جانماز آب کشیدناشون! والا من تو دانشکده مون استادی رو سراغ دارم که روزه می گیره عاشورا تاسوعا و اربعین عتبات می ره بعد با دخترا اونم دخترای ب. ا. ک. ر. ه. که چندتاشونو خودم می شناسم!رابطه نامشروع داره! سمت مهمی هم در دانشکده داره! امثال اینو نمی بینن و در واقع دستشونو و زورشون نمی رسه که سوالی بپرسن بعد میان اینجا یقه تو رو می گیرن!

خخخخخخخخ بی خیال آمین جون .... بیا بخلم عسیسممم عب نداره بابا بزار بپرسن پرسیدن عیب نیس ندانستن عیب است بعدم میگم بی ادبانه نپرسیده بود. و اینکه جرا توضیح دادم هم راستش برا این بود که مخاطب وبلاگ با طرز فکرم اشنا بشه
خونه خودتو کثیف نکن عچقول

مرغ آمین جمعه 19 آذر 1395 ساعت 17:58

یعنی چی؟!!!! به کسی چه مربوطه؟ مگه آدما رو تو قبر هم می ذارن؟! اه اه انقد بدم میاد از این سوالای صد تا یه غاز! تو که نماز می خونی پس چرا ال و بل؟! از نظر بعضیا خودشون هرکاری بکنن گناه نیست بقیه مرتد و بی دین و لامذهبن! پس اونایی که نماز می خونن و جند هزار میلیارد پول مردمو اختلاس می کنن رو چرا کسی بهشون حرفی نزده تا حالا؟! همه برا امثال من و تو مجتهد و دیندار می شن!

مرغ آمین جونم ناراحت نشو خب پرسیده دیگه حالا! البته بنده خدا محترمانه پرسیده بود و برا همینم من پاسخشونو دادم.
بخند گلم

شادی جمعه 19 آذر 1395 ساعت 09:43

وووووی که چقد همیشه حرفات به دل میشینه دکتر

قوبونه دلت شادی جون

پیشی جمعه 19 آذر 1395 ساعت 03:03

ملی من کاملا حق رو میدم به تو... چون خودم هم نمیگم دقیقا توی موقعیت تو هستم ولی شبیه بهم هستن موقعیت من و تو و خیلی دختر و پسرای همسن ما... و نیاز دارن که با یه ادم خوب در ارتباط باشن...
بهرحال بنظر من الف ادم خوبیه و ارزش داره که تا حالا تونستی باهاش کنار بیایی و خوب باشید باهم... بنظرم خوبه که دوست باشید...
ولی روش حساس نشو که بزرگترین اشتباهه... چون حساس بشی تا بی توجهی ببینی دلت میشکنه... الان چون هردوتون به این روند رابطه عادت کردین از رفتارهای همدیگه ناراحت نمیشید ولی اگر برید توی فاز لاو و نتونید انتظارات همدیگه رو براورده کنید میشید دقیقا مثل ما

پیشی جون باهات موافقم. عاره همه تلاشمو کردم که حساس مساس نشم! و نرم تو فاز لاو. موفخ هم شدم فک کنم! عاره دقیقن به این روند عادت کردیم. حرفات حرفه حساب بود

بهار جمعه 19 آذر 1395 ساعت 00:24 http://likespring.blogsky.com

عجب سوالی
نماز خوندن چه منافاتی با دوستی با جنس مخالف میتونه داشته باشه؟بعضیا رو اصلا نمیفهم...اخه دوستی با جنس مخالف مگه گناهه؟منکه قبول ندارم.یه گپ و گفت ساده یا نهایتش یه بیرون رفتن کجاش گناهه؟
خدایا خداوندا کشور ما رو از تحجر نجات بده.آمین

برخی ها اینطورین بهار جون . البته بگما من خودمم قدیما همینطوری بودم! ینی اون وختایی که دوست جنس مخالف نداشتم! ولی به نظرم عادم وختی عاقل و بالغ شد باید وارد این جور روابط هم بشه. مخصوصن یکی مث من که هیچ شناختی از جنس مذکر و ادا و اطواراش نداشتم واقعن. تازه بهار جون من معتقدم حتی اگر دو نفر با توافق هم وارد روابط خاک بر سری هم بشن ایرادی نداره! قرار نیس که یه نفر چون ازدواج نکرده تا اخره عمرش خاهر روحانی و برادر روحانی باقی بمونه!! واللا همون خداشم راضی نیس به قرعان! کسی که بالای سی سال سنشه دیگه درست و غلط رو میتونه از هم تشخیص بده! دخدر و پسر 13 و 14 ساله که نیستن!
مرسی از نظرت بهار جونی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد