ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

emergency برای پیشی :(((

سلام

راستش خیلی خسته بودم . از ساعت نه و نیم با استاده بودم و وسطش رفت و دوباره برگشت تا 12 و ربع. دستش درد نکنه کارا تا حد زیادی پیش رفت. فردا هم تا شب بشدت مشغول خاهم بود و بخشی از تحلیلای فاز سه رو بایس انجام بدم . خدا رحم کنه جواب بگیرم.

.

در ادامه مطلب عکس یه پیشی هست که دهنش زخمه اگر کسی بدش میاد میتونه ادامه رو نخونه. در واقع به امید اینکه کسی که دامپزشک باشه و گذرش به اینجا بخوره این پست رو میزارم. البته شبدر جون هم شاید بنا به تجربش بتونه راهنمایی بده که ممنونش میشم.

.

از دوستایی که نمیخان ادامه مطلبو ببینن معذرت میخام که پستم کوتاه شد. واقعن خستمه. فردا با دسته پر میام. 

بیاین برا همه دعا کنیم بچه ها! برا همدیگه ... برا موجودات کوچولویی که الان تو سرمای 0 و زیر صفر و شکم خالی تو خیابونان...برا بچه های فقیر...برا مریضایی که الان دارن درد میکشن تو بیمارستانا....قبول دارین که خیلی خیلی خوشبختیم در قیاس با خیلییییی هااا؟!

دوسدتون دارم و شب خوش  

 

من روز شنبه یه پیشی رو که الان حداکثر یک سالشه رو دیدم. قبلا هم چن باری بهش غذا داده بودم و گربه خوش اشتهایی بود البته بگم که از اولشم یکم ریزه بود! ولی همیشه خوب غذا میخورد. خلاصه شنبه متوجه شدم که کناز لبش سیاه شده و گوشه دندون جلوییش هم انگار خون اومده. تا تونستم نزدیکش رفتم تا بتونم این عکسا رو بگیرم ازش:

.

.

و این یکی که بیشتر معلومه گوشه لبش، گوشه لبه پایینشو ببینین که سیاهه:

.

.

تو عکس بالایی معلومه که کنار لکه سیاه دندونشم زخمه انگار

و اینم عکس بعدی:

.

.

خب این بچه روز شنبه بهش ماکارونی دادم و خوب هم خورد. هر چند که معلوم بود طرفه زخمه دهنش نمیتونه بخوره و سرشو موقع خوردن کج میکرد. امروز دیدمش و براش سوسیس ریختم ولی متاسفانه اصصصصن نخورد در حالی که دلش خیلی میخاست بخوره. طوری که اومد دهنشو به سوسیس نزدیک کرد و بعد یهو ( شاید به دلیل باز کردن دهنش) یه جیغی کشید و چند قدم رفت عقب و سرشو کجکی تکون داد. معلوم بود که خیلی دردش گرفته. حالا شما فک کنین این بچه تو این هوای سرد به غذای بیشتری هم احتیاج داره ولی حتی یه تیکه سوسیس هم نمیتونه بخوره.

مشکل اصلی اینجاست که اصلنه اصلن دستی نیست و بسیار ترسوئه. وگرنه یه سبد میبردم و میگرفتمش و میبردمش دکتر. حالا واقعن نمیدونم چه میشه کرد. اگر تا شنبه دووم بیاره عایا میشه تو شیرش انتی بیوتیکی چیزی ریخت. به نظر مشکلش جدی میاد. از ظهر خیلی براش ناراحتم

نظرات 6 + ارسال نظر
ندا پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 21:27

چشمام به اشک نشست....
لطفا برای منم دعا کنین خوب نیستم این روزها...

عزیزم چرااااا خوب نیسی؟ خدا نکنه خوب نباشی ندا جون ... نگرانت شدم ندای عزیز

شادی پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 14:10

الهی قربون اون دل مهربونت برم که نگران یه پیشی زبون بسته یی و دلت براش میسوزه. هستن آدمایی که تا دلشون بخاد همدیگه رو اذیت میکنن و دلشونم براهم نمیسوزه و انسانیت رو به راحتی میذارن زیر پا اونوقت تو دلت برا این زبون بسته میسوزه و از جیره غذایی خودت میدی بهش و از پول توی جیبت میری براش سوسیس میخری و نگران سلامتی و زخم گوشه ی لبشی. بابا تو دیگه کی هستی دختر. به خدا اشکم ریخت. به خدا دلم گرفت. ما آدما چقد بدیم. دنیا ارزشش رو نداره همو اذیت کنیم یکی با این قلب مهربون. خدایا ما رو ببخش

شادی جونم ببخش ناراحت شدی قوبونت برم نه بابا منم پر از گناهم و خیلی وختا بد میشم ناخواسته. ولی نمیتونم بی تفاوت باشم خو. توانم در همین حده و کاش بیشتر داشتم ک میتونسم بهتر حمایت کنم ، چ حیوونا چ ادما تو خیلی لطف داری نسبت بمن شادی جون از خدا میخام تنت سالم و دلت شاد باشه همیشه

مرغ آمین پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 10:31

خسته کارا نباشی ملی جون

ممنونم مرغ امینه عزیز

شبدر پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 09:22

سفکسیم هم برای عفونت زخم خوبه ، یکمی بریز تو کمی اب گوشت یا مرغ یا کمی غذا بخوره ، به نظر من اگر هم زخم عفونت نکنه این پودر انتی بیوتیک براش ضرری ایجاد نمیکنه اما کم بریز ، شربت پودری که بهش اب گرم اضافه می کنن و سوسپانسیون درست میشه اونها تلخ نیستن البته چون گربه اندازه ش کوچیکه فقط یک ذره پودر به غذاش اضافه کن ، به نظر من سفکسیم بهتر اموکسی سیلین هست که بالا گفتم چون الان سرچ کردم .
البته اگر بخوای بهتر عمل کنی که میتونی عکسا رو به دامپزشک نشون بدی و نوع مناسب انتی بیوتیک و نحوه اضافه کردن به غذاش رو ازش بپرسی و به نظر من بهتره و قابل اطمینان تر .
خدا این تلاشتو می بینه و جایی نمیره و ایمان دارم صد برابر بهت برمیگرده من که توقعی هم ندارم برای دل خودم حمایتشون می کنم

سفکسیم؟ باشه ببینم چکار میتونم بکنم. ممنونم ازت شبدر جون. منم وظیفمو در قبالشون انجام میدم . خدا خودش کمک کنه پیشی کوچولو رو

شبدر پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 09:07

سلام ملی بانو
به نظر می رسه تو دعوا یا حادثه دهنش زخم شده ،اگر زخم عفونی نشه خودش خوب میشه اما اگر ابسه بشه باید انتی بیوتیک بخوره
من مورد اینطوری نداشتم تا حالا ، اما بوده گربه ای که روی سرش زخم کوچیکی بوده اما ابسه شده و یکی هم زیر بغلش که بردمشون دکتر و درمان شدن ، الان این پیشی بخاطر درد دهنش نمی تونه چیزی بخوره و غذاهای ابکی مثل سوپ و غذای نرم براش خوبه ، منم شنیدم میشه روی غذا پودر انتی بیوتیک بریزن و براش بزارن که بخوره . انتی بیوتیک هم همون انتی بیوتیک بچه هست که شیرینه و تلخ نیس که نخورن
مثلن اموکسی سیلین یا غیره
غذای نرم براش بزار مثل سوپ و تیکه های کوچیک مرغ پخته و ریش ریش شده بی استخون تا از نخوردن ضعیف نشه و روی تیکه های مرغ رو پودر انتی بیوتیک بریز یا تو سوپ حل کن .

سلام
مرسی شبدر جون بابت راهنماییت. عاره فردا ک مرغ میپزم ابش رو میکشم میبرم شمبه براش ، خدا کنه پیداش کنم فقط و خودشو گم و گور نکنه. اینو نمیشه برد دکتر اصن دستی نیس. انتی بیوتیک بچه؟ همون اموکسی سیلین؟ باس ببینم دارم یا نه و اگه نداشتم بگیرم. ممنونم ازت شبدر مهربون

روشناا پنج‌شنبه 4 آذر 1395 ساعت 02:26 http://roshanaa.blogsky.com

سلام ملی جون شبت بخیر، خسته نباشی
آخی حیوونکی چقد دلم سوخت واسه پیشیه :( باور میکنی تا حالا دلم واسه حیوونی نسوخته بود اینجوری؟! فک نکنی سنگ دلما، ولی تا حالا زیاد ب این موضوع فک نمیکردم ک اینام گناه دارن، حق زندگی دارن، حس درد دارن، گشنه و تشنه میشن... خلاصه الان خیلی تحت تاثیر قرار گرفتم :(
فک کنم پیشی موقع پیدا کردن غذا تو زباله ها ی چیزی مثلا شیشه دهنشو بریده :((( گناهییی
ملی جون من قبلا تو اینستا خونده بودم یه مرکزی هست ک زنگ بزنی و آدرس بدی خودشون میان حیوونای مریضو میبرن درمان و تا خوب شدنشون نگهداری میکنن... خیلی وقت پیش بود و اصن نمیدونم از کدوم پیج دیده بودم، وگرنه میرفتم میگشتم دنبال شمارش؛ ای کاش کسی بدونه و بتونی کمک کنی ب پیشی :(
ببخشید کامنتم اندازه یه پست طولانی شد..

سلام زنده باشی:* نه سنگدل نیسی خیلی هم مهربونی عزیزم. خدا کنه قارچی چیزی نباشه ، اگه واقعن همچین جایی باشه ک خیلی عالیه ولی ب نظر بعید میرسه چون واقعا این جور رسیدگیها هزینه بره. مرسی از کامنتت، این چ حرفیه هر چقدر دوس داری بنویس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد