ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

یادداشت 298.... تولده بزرگه جون

سلام

ببین ببین من اومدم پسته مصور بزارماااا اگه نت یاری نکنه دیگه نخسیره من نیس.. انقدم خستمههه...ولی برا گل روی شما عومدم! اغا قبل از هر چیز برم سر اصله مطلب. بی تاروف ...بی خجالت...بی حرفه پیش ...بی حرفه پس...عایا قیافه این کیک ضایعه؟! عایا مسخرم نمیکنن دوست و عاشنا اگه بزارمش تو صفه اینستا ؟؟ بگینااا بهم! ایناهاش:

.

صب پاشیدم دوباره یه دور دیه کیک پختم...همزمان کته هم درست کردم و گوشتم بار گذاشتم برا خورش قیمه بادمجونو بادمجونارم نمک پاچوندم. بعد صبونه خوردم و گردو مغز کردم برا لایه کیک و کیکو که از فر درعاوردم اماده شدم رفدم خرید. یه ساعت از صنایع دستی برا اتاخه بزرگه گرفتم . 65 تومن! عکس گل و بلبل دورشه و ابیه کاربنی و از این کارهای دستی خلاصه. برگشتنی هم کاغذ کادو دو تا خریدم با یه دسته موز برا بین لایه های کیک و یه سینی پلاستیکی برا کیک و سه تا قیف یه بار مصرف.  زوغولوش (گربه محلمون) رو هم دیدم دسته اخر و بهش یه مشت غذای گربه دادم و خوردش طفلی. یه ظرفم شیر از سوپری خریدم و ریختم تو کاسه کوچولو یه بار مصرف که برا همین کار تو کیفم بود و بغل دستش گذاشتم. نوش جونش.

.

رسیدم خونه نزدیک یک  بود. لپه ها رو ریختم رو گوشت و ربشم زدم و بادمجونارو گذاشتم سرخ شه. بعد کیکامو از مقطع برش زدم و خامه اماده تزیین رو هم درعاوردم از فریزر و با همزن زدم و با گردو و موز بین لایه های کیک مالوندم و این شد زیربنا و فوندانت کیکم !! :

البته یه لایه دیگه هم رو کیک بالایی اومد.

اغا دیه کلی خامه مالوندم بهش و هر چی تلاش کردم صاف و صوف درش بیارم نشد که نشد که نشد! میخاستم با خامه شکوفه بزنم نشد! ینی الان فهمیدم که تا خامه هه حالته سرده و تازه تازه با همزن زدیش باس شکوفه ها رو بزنی و 5 دقه که میگذره روون میشه و دیگه شکل نمیگیره! شایدم من فوت و فنشو نمیدونم! خلاصه ناکام موندم و نشد شکوفه بزنم. گفتم شاید ایراد از خامم بوده. عصری طرفای شش رفتم از یه جای دیه خامه گرفدم و اومدم و فقط تونستم اون شکوفه بالایی ها رو بزنم. دیه خوشبختانه از این رنگی پنگی ها هم گرفته بودم و پاچوندم رو دیواره ها اصلا معلوم هس دو طبقس؟!!

.

طرفای هشت و نیم تفلد رو شرو کردیم. مامی  که خودش نخاسته بود باشه و قراره برا یلدا بیادش کنارمون باشه. پاپی رو گفدیم بیاد یه سر. خوبم شد تا حالا تو تفلدامون پاپی نبوده. البته وختی من نباشم تفلدی هم در کار نیست و این مناسبتها رو فغط من بجا میارم تو خونه! 

پاپی هم فغط ده دقه نشست و بعد گذاش رف . عب نداره همینم خوب بود!

دیه شمعاشم فوت کرد و کادوهاشم بازید و خوششم عومد. وسطی هم بهش صد تومن نقد داد. اهنگه تفلد مفلد هم براشون گذاشتم و تو چنتا از عسکا که میبینم بدجوری ذوق کردن. خوب شد مراسمه رو برگزار کردم. مزه کیکه هم خوب شده بود. خوشمزهههه با ملاته موز و گردوی فراوان. اینم تیکه شدش:

.

طبخه بالای کیکه رو پیشنهاد دادم بزرگه ببره برا دوستش که از کربلا براش سوغاتی عاورده. طفلی این خانومه یه سال پیش پسرش جوونش فوت شده. دو تا پسر هم بیشتر نداره. خیلی غصه بچشو میخوره.... خدا رحمتش کنه....طبخه پایینم که یک سومش خورده شد! یک سومشم فردا میبرم مامی. بقیشم باز خودمون میخوریم!

.

بزارین چنتا دیه عسک بزارم براتون :

این نهاره مدل حلقه ای که معرف حضورتون هس...یادم نی کی پختم ولی کلا وختی بادمجون و کدو داشته باشیم حتمن میپزمش:

.

اینم یه ناهاره غیر رژیمی . البته کباب تابه ای ها رو خیلی کم روغن زدم ولی برا سرخ کردنه سیب دمنی ها دیه روغن گریز ناپذیر بود!:

.

اینم صبونه چن روز پیشه...کلید کرده بودم چن روز صبح ها به  سبزی خوردن و نون و پنیر !

.

وووی الان یادم افتاد ما دو تا خواننده باردار داریم من عسکه خوراکی گذاشتم شماها اذیت نشین؟ ندا؟تارا؟ ببشقین! دو تادیه داشتم ولی دیه نمیزارم روم سیا!

.

اینم ببینین ، یه شمبه و  دو شمبه هفته پیش زیره این پنجره نشسته بودم تو هال و خیاطی میکردم :

.

و اینم زغولوشه عزیز:

 


.

دوستان نوشت: آفرین هستی یا نیستی؟ امیدوارم خوب باشی. شبدر جون تو خوبی؟ ماتریش تو کجای نیستی خیلی وخته؟ امیدبارم خوبه خوب باشه احواله دلتون. 

.

خو دیه برم بخابم ک خعلی خستمه. شبتون خوش


نظرات 14 + ارسال نظر
بهار چهارشنبه 8 آذر 1396 ساعت 01:06 http://likespring.blogsky.com

کیکت که برای تجربه اول عالییییییییییییییییییییییی شده...دمت گرم...تولده بزرگه جون هم مباررررررررررررررررک
تو واقعا هنرمندی دختر...یه خانوم دکتر هنرمند...خیلی ازت خوشم میاد که اصلا تک بعدی نیستی...
یه چیزی در مورد خامه کیکت بگم که برای دفعات بعد دچار مشکل نشی البته خودت با تجربه بهش میرسی ولی خب من زود میگم بهت تخلب میرسونم.اونم اینه که قیفت رو هر چند دقه یه بار بذاری یخچال تا خامه وا نره...خامه که شل بشه دیگه فرم نمیگیره.واسه همین باید مدام بره تو یخچال...
میشه منو دعوت کنی پای این پنجره با هم چای دارچینی بخوریم و گل بگیم و گل بشنفیم؟؟؟؟؟؟؟

البته تجربه دومم بودا قوبونت سلامت باشی هنرمند کدومه بابا بهار اون روز ک داشتم خیاطی میکردم با هزار مصیبت یاده تو می افتادم ک چقدر واقعا زحمت میبره کارایی ک درست میکنی
عاره شل میشد هی نامرد. مرسی بهم گفدی
عسیسمپای پنجره تصور کردم با باهاره لاخره مو لخت مث خودم( البته من موهام ویزوکه) بشینم چای بخورم و غیبت کنم

ابرارغوانی سه‌شنبه 7 آذر 1396 ساعت 22:40 http://haftaflakblue.blogsky.com/

سلام برشما ملی بانو
تولد شون مبارکا باشه خانم

+عذرمی خوام؛از شبدر بانو خبری دارین...

سلام عزیزم
سلامت باشی ممنونم
نه واللا تو یکی از پستهای اخیرمم صداش زدم ولی جوابی نداده. ایشالا ک حالش خوبه

ملیله دوشنبه 6 آذر 1396 ساعت 22:27

سلام اونجایی که نوشته بودی وووی.. . همونجا رو بنویس سه تا

وووووووووووووووی ملیله؟ مامان ملیله؟ عاره ...عسیسممممم چقد مامانه کنجددار داریم تو وبلاگ خو زودتر میگفتییییی

پیشی دوشنبه 6 آذر 1396 ساعت 18:22

چه کیک خوشگلی
تولد خواهر مهربونت مبارک باشه ملی جان... انشاالله سالهای سال سلامت و دل خوش برای هم بمونید عزیزدلم

چشات خوشمله پیشی جونسلامت باشی و مرسی از تبریکت

مرغ آمین دوشنبه 6 آذر 1396 ساعت 09:25

اوووووف ملی خانوم چه کرده همه رو دیوونه کرده! کیکت عالی بود شبیه کیکای بازار شده بود ایول! سفارشم قبول می کنین ملی حانوم جون؟!
آفرین دست مریزاد که دل خواهریاتو شاد می کنی دمت گرم خدا دلتو شاد کنه ملی جون

عوووووره سفارش؟! باشه قبول میکنمممم کیکه ملی پز کیلویی پنجا تومن الاهی عامین... الاهی دل همه شاد باشه ... دل مرغ آمین هم شاد باشه

پرفسور خسته یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 12:48 http://porfossor.blogsky.com

نه تنها شونصدتا از اون غلط‌های ه کسره توی متن بود بلکه با این پست هم دروازه‌های جهنم را به روی خود گشودید! بله ملی خانم! با این عکس‌ها که بدجوری دارن آمار و شماره می‌دن حق‌الناس افتاده گردنتون!
بخدا تولد بزرگ جون درسته. خدایا یکی بیاد منو خودکشی بده! واقن! واقن! واقن! سر لجت اینو این‌جوری می‌نویسم تا بفهمی چه حرصی از من درمیاری! واقن! یقینن! قطعن! لزومن! بازم بگم؟!

بابا خسته جون سخت نگیر بزار هر جور عخشمون میکشه بنبیسیم... زندگی ب اندازه کافی سختگیر هستش امار و شماره میدن باشه باشه لجم در عومد

ملیله یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 11:05

ببین سه تاش کن رفتم نون پنیر سبزی بخورم کیک که دم دستم نیس
خیلی خوب شده بود عالی عالی فکر کنم خامه رو باید بیشتر می زدی با دور تند بازم دختر دایی من متخصص کیک هست خواستی ازش بپرسم
تولد بزرگه بوده ؟ به سلامتی و خوشی همیشه دور هم شاد باشید

چیو سه تا کنم ملیل جون؟ نوشه جون نون سبزی پنیر عوخی کاش میشد از کیکه به همتون بدم ملیل تقریبن سه چار دقیقه با همزن برقی زدم تا حدی که رد همزن رو خامه میموند و ظرفو ک کج میکردم خامه نمیریخت ولی بعده مثلا شش هف دقه خامه هه روون میشد و نمیشد باهاش شکوفه زد حالا باز هر وخ دیدیش ازش بپرس مرسی
عاره بزرگهقربونت برم

دلبرک یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 11:00

سلام ملی جون.خداقوت.به به چه بانوی هنرمندو مهربون و البته خوش تیپی..
ملی جون عکسا عالیه...قسمت برش خورده اش که واقعا محشربود از همین توی عکسش معلومه.اما واسه ظاهرش راستش بی تعارف خیلی شلوغش کردی مثلا دونه های انار ربطی به جنس کیک موز وگردو ندارن(ببخشید من اینجوری میگم فقط واسه تجربه ی بعدی والبته صرفانظرخودمومیگم شایدم اشتباه باشه ) میتونستی از اسمارتیز واسه دور کیک استفاده کنی که اینقدر شلوغ نمیشد البته دو طبقه بودنش معلوم میشه.واسه عکس بنظر من هنرمندی خودته و اتفاقا بذار وبه خودت اعتماد داشته باش...راستی اون راتاتویی عالیه واقعا حرفه ای بود افرین...
من همیشه کنارتم.هرچندساکتم بیشتر.ببخشید پرحرفی کردم.زود به زود بنویس حتی چندخط.میسی ماچ موچ

سلام دلبرک جون قوبونت به پای شما که نمیرسم عاره طعمش خیلی خوب بود جات سبز. عاره خب انار ربطی بهش نداش ولی چون سطح کیک رو نتونسم صاف دربیارم روش انار ریختم! و اینکه گفدم بزار غشنگ بشه ظاهره کیک رو در کل خودم اصن راضی نبودم ولی خب نشد دیه چه میشه کرد. اتفاغن اسمارتیز عصری میخاستم همراهه خامه بخرم ولی ریز بود اسمارتیزاش
عاره گذاشتمش تو اینستا راتاتویی کارتونشو دیدی؟ موشه سراشپز؟
عسیسم هیچم پرحرفی نبود، عب نداره هروخ عخشت کشید کامنت بده... انقد دلم میخاد هر روز بنبیسم... امیدوارم بتونم... موچ موچ

تارا یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 07:24

خیلی لذت بردم از پستت از عکسا .از هنرمندیت .از خوشتیپ بودنت .بابا اون دو تا عکس دیگه رو هم میزاشتی .واسه من هیچ فرقی نداره عکس یا خوراکی ببینم .خیلی کم پیش میاد ببینم و هوس کنم .اگه هوس کنم همون روز رفعش می کنم .در هر حال خسته نباشی .خیلی زحمت کشیدی

عسیسم قوبونت برم اینهمه تعریفی نیسم عوخی مامی تارا قوبونت سلامت باشی

تارا یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 07:17

وای ،وای ،وای من عکس کیکه رو دیدم طاقت نیوردم پستت رو کامل بخونم .خیلی زیبا شده .آفرین بهت .هزار آفرین .خیلی هنرمندی .ماشاالله .تولد خواهرت هزاران هزار بار مبارک باشه .خدا واسه هم حفظتون کنه

عوخی تارا قوبونت نه بابا من که تو هنرمندی ب پای شما نمیرسم که اونهمه بافتنی و خیاطی بلدی. خداییش سخته خیلی خیاطی
سلامت باشی تارایی

آفرین یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 02:00

سلام ملییییی جووونم. خوووبم ، ت خوبی؟ - هستم عزیزم، مثه همیشه مرتب میام و میخونمت ولی حس کامنتم نبود این مدت
اتفاقا میخواستم واس این پست بکامنتم ک دیدم اِ صدامم کردی
تولد بزرگه‌جان موووبارکا باشه، ایشالا همیشه سایش بالا سرت باشه و جمع خواهریتون برقرار.
و خیلی خیلی هم افرین و دستت درست ک اینهمه زحمت کشیدی و این مراسمو ترتیب دادی. حتی منم حس خوب گرفتم از برنامت.
کیکتم غشنگه و تو عکسش ک دل‌انگیز افتاده؛ قاچ خوردشو ک دیدم دیگ واقعا دلم آب افتاد و معلوم کرد ک خوشمزه س.( خودت خواستی واقعنی و بدون تعارف بگم) و اره حتما اینستا هم بزارش.و اره کاملا معلوم و پیداس ک دوطبقس.
بابت همه ی عکسا خیلی خیلی تچکر و سپاس و اینا.... ؛خیییلی غشنگ بودن همشون
دیگه اینکه دوست دارم و خوووبه ک هستی(یک عدد افرین با احساسِ قلمبه شده و حسِ محبتِ عمیـــق)

سلام افرین جونی عب نداره هر وخ عخشت کشید بکامنت سلامت باشی مرسی از تبریکت عاره خوشمزه بود جات خالی... خاهش میکنم مرسی از نگاهه غشنگت... عاره اینستاییدم... عسیسم افرینه حس قلمبه شده

ندا یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 01:19

تولد تولد تولدش مبااااااارک
مرسی عزیزم که همین امشب پست زیباتو گذاشتی منم چند روز پیش تولد همسرم بود و شام و کیک خریدم با خانواده خودم جشن کوچولویی گرفتیم خانواده همسر تهران هستن و چون نمیتونستم برم خرید از دیجی کالا یه هارد خوب واسش سفارش دادم و حتی امشب بقیه کیکشو خوردیم که خیللللی خوشمزه هم بود جای همگی خالی
عزیزم نگران نباش هم پنیر هست هم گردو هم سبزی راحت عکساتو بزار کیکت هم اون که برش خورده مشخص بود خیلی خوب شده دستت درد نکنه. شب خوش ملی خانم مهربون

سلامت باشی ندا جونی خاهش میشود مرسی از نگاهت خب خداروشکر ک کیک خوردی و تولد همسری هم موبارک مبارکش باشه هارد نوشه جونت کیکه روز و شبه تو هم خوش ندا جونی

فاطی یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 01:14 http://www.shologhpologh.blogsky.com

بابا هنرمند ایول عالیه خیلی کیکت خوشگله سکتم دادی

عوخی... ممنون و مرسی از نگاه و کامنتت

زهرآ یکشنبه 5 آذر 1396 ساعت 00:57

سلام. چه کیک نازی
چه غذاهایی.. ملی ضعفم بیشتر شد
چه پنجره خوشملی
عزیزم همیشه در کنار هم شااااد باشید
جایزه اول شدنم ایا یه برش کیک نیس.. وجدانا گرسنه ام

سلاااام. مرسی نگاهت نازه عوخیییی ضعف کرد زهراببشقین
قوبونت برم تو هم شادیهات روزافزون ... عااااره اول شدی و جایزت هم ی برش گنده کیکه ولی خب چ جوری برسونمش بهت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد