ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

یادداشت 277 .... تمبلی ترک کنه کی بودی تو؟؟!!

سلام عچقولا

اومدم یه گزارشی بدم و برم. صب که شما رو ترک گفدم تو وبلاگ بعدش رفدم موزیک گوشیدم اما بقیه برنامه هام اونجوری که پیش بینی کرده بودم پیش نرفت!  در واقع بعدش رفدم حموم و یه سری لباسایی که تو ماشین لباسشویی نمیشد انداخت رو شستوندم و بعدم اومدم بیرون.

دو تا دونه کدو رو حلقه حلقه کردم و ته ماهیتابه رو کره مالون کردم و کدوها رو چیدم روش و سماق و نمک و زیره پاچوندم روشون و گوجه های حلقه شده و چنتا دونه فلفل سبز تند هم چیدم روش و باز نمک پاشونو دره تابه رو گذاشتم تا گوجه کدوی خوچمزه پخته شه! یه دونم که نذری داشتیم ریختم تو قابلمه که اماده باشه برا گرم کردن برا  وختی که  لشکر گرسنگان داخل بشن!

.

هااا پیرو کامنته ندا جونی که تو پست قبل گذاشته رفدم الان سرچیدم ( برین کامنته رو بوخونین نکنه انتظار دارین دو ساعت بشینم برا شما توضیح بدم ندا جونی چی گفده؟!! نه داداچ ازین خبرا نیس عاره! ) توی وبسایتا نوشته اگر هنگامیکه دارین نذر میکنین صیغه نذر رو خونده باشین باس همونجوری عینا اداش کنین و تغییر جایز نیست. حالا صیغشم اینه "«لله علی کذا و کذا» یعنی بر گردن من باشد، برای رضای خدا این کار را انجام دهم"

خب حالا ینی چی اونوخ؟! ینی من اگه عینه جمله بالا رو نگفته باشم ینی صیغه نذر نخوندم؟ خب من مطمئنم که جمله برای رضای خدا رو نگفتم! درسته چهار سال پیش بود ولی مطمئنم که موقعه نذر کردن هیچ حرفی از رضای خدا نزدم! معمولن وختی نذر میکنم اینجوری میگم که خدایا فلان کار بشه و منم فلان کارو انجام میدم! خب این ینی من صیغه نخوندم دیه درسته؟! اگه اینطور باشه که راحت میشم. میتونم کل نذرمو به صورت نقدی  برا این چهار سال یه جا ادا کنم . یا حداقل دو جا! یا سه جا! ینی تو دو یا سه مرحله مثلا.میتونم معادل مبلغ نقدی نذرمو  به دو سه تا موسسه خیریه کمک کنم...همممم؟

.

خب دارم میرم ببینم میتونم تا وخته خاب کاره علمی بکنم یا نه...فعلن خوووددددافه س!

نظرات 3 + ارسال نظر
ندا پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 15:07

ممنونم ملی عزیز
بخاطر اسم نی نی و زحمتی که قراره بکشی هم بی نهایت ترتر ممنونم
در پناه خدا

قوبونت الان پستشو میزارم

تارا پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 07:39

خدا خیرت بده ملی جان .هم شما رو هم ندا رو :) من اونقدددددددددددر نذر کردم‌که حسابشون از دستم در رفته .با این تفاسیری که گفتی پس نذر محسوب نمیشه .آخیشششششش راحت شدم

از حالا به بعد اگه با این ذکر نذرکنم قبوله . .

ختم فتوا صلوات

ای کلک عاره حتی نوشته بود میتونی اداش نکنی ولی خب من نمیخام اداش نکنم. به دلم میاد و حتما باس اداش کنم. عاره ذکر رو ( میشه فارسی هم گف ترجمشو) اگه بگی دیگه به گردنته و حتمن باس اداش کنی

ندا پنج‌شنبه 13 مهر 1396 ساعت 00:08

ملی عزیزم سلااام
اول از همه بگم نی نی ما ایشالله اوایل دی به دنیا میاد و متاسفانه هنور نتونستم برای پسرعزیزم اسمی رو انتخاب کنم دوستان اگه خانم دکتر اجازه میدن کمک برسونین ممنون میشم!
در مورد نذر: واقعا واقعا از اینهمه انعطافت لذت میبرم برعکس بعضیاا که دو کلاس سواد دارن خدا رو بنده نیستن تو خیلی منعطف و با شخصیتی ، منکه خیلی لذت مییرم از همین مصاحبت اندک و دورادور حتی
ملی جون بخدا مهم نیت ادمه ایم صیغه نذر و اینجور مسایل همش برای جلوگیری از بی بندو باری و ایجاد یه سری تعهدات اخلاقیه دقیقا مثل صیغه عقد و ازدواج فلذا شما نیتت مهمه اونموقع حتی اگه زبون هم زدی خداوند که معامله گر نیست اون کاریو بکن که فقط رضایت بنده خدا و در پی اون رضایت خدا توش هست.من خانواده هایی رو تحت پوشش دارم که وقتی حتی 50 تومن. 100 تومن براشون میفرستم خدا میدونه که چقدر بهشون مساعدت میشه
ان شالله که نذرت قبول درگاه حق بشه و به حق خودش که با نیت خوبی که داری یکی یکی گره مشکلاتت باز بشه.
شبت خوش دوست عزیز

سلام ندا جون. پیشاپیش قدمه نی نی خیر باشه. حالا برا اسمش یه پست میزنم بروبچزه پایه نظر بدن ، اختیار دارین اجازه وبلاگه مام دسته شماست قوبونت این لذت از مصاحبت دو طرفس. خب حرفه حسابو باس روش فک کرد دیه. اتفاقا من از شما تشکر میکنم که از یه دردسر و فکر و خیال نجاتن دادی. دیگه تصمیم گرفدم نقدی ادا کنم.
حرفات حرفه حسابه و متینه ندا جون... قبول حق باشه ایشالا خدا از دهنت بشنوفه و خودش راهه درستی رو جلو روم باز کنه
وقتت بخیر و خوشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد