ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

زبان اموزی + خبرای جدید

سلوم! پست زیریه رو بوخونین این پستم بزودی تکمیلش میکنم...عنوانشو نبشتم که در دستور کار قرار بگیره

.......................................................................

سلام بچه ها....ببخشین اگر منتظر موندین...خیلی خیلی خیلی اوضاعم مشوش بود! بزارین اول خبرارو بدم بعد بریم سراغه زبان.  خلاصه میگم که چیا شده چون واقعنی وختم کمه و کلی هم کار باس انجام بدم:

اول اینکه همین امروز حکمم  رو زدن :) هفته پیش فک کنم شمبه بود! عاره شمبه بود که از دان بهم زنگیدن که بیا نامت از وزارت اومده. همون اقا مهربونه وزارت نامم رو زودی برده بود تو جلسه و فرداش فرستاده بود ولایت. دیه صبح یه شمبه رفتم ستاده دان و یه سری فرم گرفتم و با خاهر بزرگه شرو کردیم به پروسه مربوطه! اولش رفدیم معاینات پزشکی که ازم خون و ادرار و تست اکو قلب و شنوایی سنجی و بینایی سنجی گرفدن. عاخری فغط عابروریزی بود ...تقریبن کور بودم! :) بعدشم رفدیم یه جا دیه تست مورفین . یه چی بگم! خب من صبونه عسل و کره خوردم با سنگک! خبر نداشتم که قراره اینا ازم ازمایش قند خون بگیرن! بعد همون جای اولی که رفده بودیم گفدن باس فردا بیای برا خون گیری و ناشتا هم بیای! بعد یه خانم مهربونی اونجا بود گف نه بابا خونشو بگیرین این انقد لاغره فک نکنم مشکلی پیش بیاد! خلاصه خونمو گرفدن و ظهر که رفدم برا گرفدنه نتایج و نامه صحت و سلامتم! قند خونم 68 بود :))))) خلاصه اینجوریا!

داشتم میگفدم! بعده تست مورفین برگشتم خونه و نهار یادمه باقالی پلو با مرغ پختم و دو بود که دوباره شال و کلا کردم برم جواب ازمایشامو بگیرم و یه دکتره دیه ماینم کنه! رفدم منتظر نشستم و سه و نیم نوبتم شد. متخصص طب کار بود! انقدر با شخصیت بود کلی تویلم گرفت. اینجایی هم نبود فارس بود و فک کنم مشهدی. بعد دیه چهار بود که برگشتیم خونه و من سریع دوش گرفدم و موهامو خشکیدم و نهار خوردم و پریدم کلاس زبان.

فرداش نتایج ازمایشامو بردم ستاد و دوباره فرستادنم اینبار برا سوئ پیشینه و کلی انگشتامو جوهر مالی کردن بی تربیتا! یادمه یه نامه هم تو ستاد بهم دادن که باهاش برم دان و بگم که من عامده ام وای وای!هااا همون دو شمبه تی حراست هم کلی فرم پر کردم! اول اخمالو نیگام میکردن ولی بعدش که پاپیمو شناختن(بازنشسته همونجاس) نیشاشون وا شد! سه شمبه با نامه ای  که از ستاد زده بودن رفدم دان . همون روز برام اثر انگش تریف کردن ! بعد فرستادنم تو یه اتاغی ...چشمتون روزه بد نبینه!  ببینین حوصله ندارم تریف کنم فقط در یک کلام دخدره مشکله شدید روحی روانی داره! بوخودا! حرفایی که میزد رو به خاهریا تریف میکردم شاخ درمیاوردن از تعجب و فک میکردن الکی دارم میگم ! وسطی بهم نصیحت داد که از فردا اصلنه اصلن باهاش هم کلام نشو و فقط سلام و خدافظ چون این عادمه خطرناکیه و هر چی بگی یه چی دیه از توش درمیاره و شیش تا میزاره روش و تویله بقیه میده! راس میگف خاهرم همینطوریه. ها یه چی بگم! همون سه شمبه که در واقع اولین روزه کاریم بود که اثرانگشتمم ازم گرفدن رو دسگاه، یه کاره ضرب العجلی بهم دادن!!! یه گزارش 7-8 صفه ای که بفرسن برا جشنواره مطهری! با بدبختی کار رو تا پنشمبه صب رسونم بهشون و اخرشم برا منو  انتخاب نکردن! چون تو اون حیطه ای که من توش کار کرده بودم براشون یه کاره دیه هم بود که خوده مسئوله edc روش کار کرده بود و خب طبیعیه که اوشونم کاره خودشو برفسه دیه! پنشمبه عصری حتی تا 5 مشقولش بودم و قرار بود تا 5 تکمیل کنیم و برفسیم به کارشناس مربوطه. نگو اینا همون ظهر تصمیم گرفدن که برا منو نفرسن و بمنم خبر ندادن!! منم با استرس تا 5 مشغولش بودم! بعد که کارشناسه تکست داد که برا تو انتخاب نشده یکم بهم برخورد و دیه پاشدم شال و کلا کردم رفدم بیرون و یه کرم پودر و یه رژ و یه خط لب خریدم با مداد چشم و یه دونه هم فریم عینک! :) اغاهه گف عینکتو شمبه میدیم. دیه پیاده اومدم تا خونه. به خاطره اون گزارش لعنتی حتی نتونسم برم مامی رو ببینم طفلکو. ینی نرسیدم برم.

جمعه به زبان گذشت و سابمیته مجدد مقاله دومی که از داوری اومده بود. اون یکی مقاله اولی هم که از داوری اومده رو هنو کاریش نکردم! خیلی هم ازش ایرادای ریز ریز گرفدن (دو هفتس اومده خاک تو سرم)

.

شمبه رو یادم نی چه اتفاغاتی افتاد و یه شمبه هم که دیروز بود که ماون اموزشی صدام کرد و گف میخاد کاره یه کارشناسو بده به من! خب اینا واحد درسی ندارن بهمن بدن و من قرار بوده مث اقای قبلی برم تو ستاد و بیشتر کارای اجرایی بکنم البته با پست هیات علمی. در واقه ماها رو گرفدن که پشت بندش رشته بیارن. هنو رشته مرتبط که بخایم درس بدیم اینجا نداریم. خلاصه سرتونو درد ندم مرتیکه بیشعور به من میگه پاشو بیا بشین اینجا (یه اتاق بغله اتاقه خودش که یه دیواره شیشه ای داره!! ) و کارای اون کارشناسه رو بکن! کارشناسه هم مث خودش گرگ! زبون دراز!  ظاهرن داره میره درس بوخونه و میخان من کاراششو بکنم. خو ترسیدم چیزی بگم و به ماونه اولش  گفدم اوکی و بعده اینکه با دخدره صوبت کردم برگشتم پیشه ماونه و گفدم باس فک کنم! چون قطعن بودنه در ستاد برام خیلی بهتره. 

بهش گفدم بزار با رییسه بزرگ بحرفم و ببینم اون تصمیمش در مورد من چیه و اگه قرار باشه همش در ستاد باشم عملا دیه اینجا نیسم که بتونم کمکتون کنم در این کار و در ضمن اگرم بخام قبول کنم این کارو ، اتاقش اصلا مناسب نیست و یه جای مناسب و دنج لطفا بهم بدین. میدونین جریان چیه؟ این دخدره روانی با تنها کسی که تو این گروه میسازه یه خانومه هس که الان رفده مرخصیه زایمان و ارشد هم هس! رواینه خودش دکتره! بعد ظاهرن اخلاخاشم خاصه این روانیه و اینو منشیه ماون اموزشی هم میدونس حتی! چون اخلاخاش خاصه با هیشکی به صلاح نمیره و فقط با اون خانم ارشده به صلاح میره! و دلش نمیخاد کسه دیه ای بیاد جای اون ! در واقه میدونین چیه؟ این خانوم عقده ریاست داره و چون دکتراست میتونه به یه ارشد ریاست کنه ولی خب به همتای خودش که نمیتونه ریاست کنه! پس دوس نداره یه همتا هم اتاقیش بشه ! چون با نفر قبلی هم که دعوا کرده یه دکترا بوده.  منم به منشیه دکتر گفدم که این دوس نداره من تو اتاق باشم.

.

امروز صب اول رفدم ستاد چون دیروز یکی بهم زنگید که بیا برامون کارگاهه فلانو بزار(مدیر گروهمون منو بهشون معرفی کرده) و منم امروز صب رفدم ببینم دقیقا چی میخان ازم که علاوه از اون کارگاه یه کارگاه دیه هم افتاد گردنم! یکی 23 و دیگری 30 بهمن. اون اولیه خوبه و بلدمش ولی در مورد کارگاهه دومی هییییچی بلد نیسم و خیلی تعطیلم در اون مورد. خدا خودش رحم بنمویه که عابروم نره. مخاطبامم همه افراد و رییس روسای اجرایی هستن و ماونا و اینا...دعام کنین بچه ها

.

بعده دیدنه صاب کارگاه! رفدم سراغه رییسه دان. گفدم که ماون ازم خاسته فلان کارو بکنم. گف قبول کن چون اوله کارته! ولی هفته ای چن روز هم قراره بیای ستاد. در واقه هم کاره اونجا افتاد گردنم هم ستاد! ستاد خوبیش اینه که ده دقه با خونه پیاده فاصله داره! دان خیلی دوره و خارج شهره و با ماشین 20 دقه یا بیشتره. قرار شد رییس خودش با ماون به یه تصمیمی برسن و بهم بگن که من چن روز و کجا باشم. فغط امیدوارم اگر قراره بخاطره روانیه از اون اتاق برم ،  اتاقه درستی بهم بدن. خودم با بودن کناره روانیه مشکلی ندارم و این چن روز هندزفری میذاشتم تو گوشم و کارامو میکردم. حیف وخت ندارم از حرفاش و حالات و وجنات و سکناتش بگم!

.

راستی صب که رفدم پیشه رییس با پاپی رفدیم . پاپی یه جعبه شیرینی خرید طفلی. اول من رفدم تو و حرفای رییسو شنیدم و وختی میخاسم بیام بیرون گفدم پدرم بیرونه و میخاد ببیندت و دیه اونم از پاپی استقبال کرد . البته سرپا و زودی اومدیم بیرون. دلم برا پاپی میسوزه! داشتیم از پله ها میومدیم بالا یهو پاش لیز خورد و نزدیک بود بیوفته که دستاشو حایل کرد جلوش و خداروشکر بخیر گذشت. نمیدونم چرا ولی بعدش چشام پره اشک شد. خیلی حساس شدم و همین الانم بغض کردم! کلی کار دارم که همه رو باس انجام بدم. مقاله دومی که باس  اصلاح کنم زودی - کارای دو تا کارگاه که یکیشون خیلی خیلی برام سخته- کارای بالتازار ک تا اخره بهمن باس تویل بدم و هنو هیچ کاری نکردم و برا اینکه بالی رو راضی نگه دارم از خودم باس به نحوه احسنت انجامش بدم - دو تا مقاله پایانم که هنو کاریشون نکردم . تازه یحتمل یکی دو واحد درسی هم بهم بدن ! اینا همه در حالیه که من همش 5 روز از شروعه کارم میگذره ! خیلی سختمه و بهم فشار میاد...ها زبانو یادم رف زبانمم باس بخونم برا ایلسم...ایلس ضروریه و حتما باس بگیرمش...برا شغلی که بالی میخاد برام دست و پا کنه این مدرک شاید ضروری نباشه ولی وجودش قطعا کمک کنندس.

.

بریم سراغه زبان؟ ببینین برا تقویت اسپیکینگ بسیار ضروری هس که شما صحبت کنین. برا این کار باس از کلاس شرو کرد. کلاسی که من میرفتم برا دانشگاه تهران بود و تقریبا همه مدرساش صحبته فارسی رو در کلاس قدغن کرده بودن. اگر کسی فارسی صوبت یا سوال میکرد تنبیهش میکردن. همین خودش یه استراتژی عالی بود که در تقویت اسپیکینگه من و بدست اوردنه اعتماد به نفس در صحبت کردن بسیار بسیار کمک کننده بود و هیچی مث این نمیتونه کمک کنه.

پیشنهاد من اینه که حتما هر چه زودتر در یک کلاس عمومی ثبت نام کنین. تعیین سطح ازتون میگیرن. مهم نیس سطحتون حتی اگر پایین باشه. مهم شروعه. برین سر کلاس و از معلمتون بخاین که فقط انگلیسی صوبت کنه(اگر خودش اتومات این کارو نکرد) دو سه ترمی سر کلاس برین و تو این مدت فیلمه زبان اصلی هم حتما زیاد ببینین. وختی تمرینای لیسینینگ رو حل میکنین حتما سعی کنین که جملاتو تکرار کنین و روی کاغذ پیادشون کنین. من خودم چهار ترم رفدم کلاس و بعد دیه بخاطر تزم گذاشتم کنار.  از مهر امسال معلم خصوصی برا ایلس گرفدم و اینو بگم که سطحم پایین تر از ایلس بود ولی خب سطحم بد هم نبود . مثلا معلمم گف توی اسپیکینگ 5 از نه میگیری حتمن. نه که فک کنین بترکون بودماااا اصلا....خیلی دست و پا شکسته حرف میزنم و همین رو هم مدیون همون 4 ترم فشرده و اجبار معلم به صحبته انگلیسی هستم( هر ترم دو ماه و نیم بود) .

معلم خصوصیم حسابی باهامون قواعد کار کرده و ضعیف هم بودیم هم من هم اون یکی دختره که مشترکن معلمه رو گرفتیم . این باعث بهبود رایتینگمون میشه. در عینه حال برا ریدینگ هم یادگیری قواعد خوبه چون قواعدو که بفهمی ساختار جمله رو درک میکنی(برا فمیدنه معنیه جمله فقط دونستنه لغت که کافی نیس. علاوه از اون شما باس ساختار جمله رو هم بفهمی تا بتونی معنیه جمله رو متوجه بشی)  میدونین که ایلتس سواله گرامر نداره و مهارتهاش عبارتند از اسپیکینگ، لیسینینگ، رایتینگ، و ریدینگ. در مورد نحوه برگزاری امتحانش بعدن براتون مینبیسم.

اینم کتابایی که معلممون گفته و تهیش کردیم:

collins reading for ielts

collins speaking for ilets

collins listening for ilets

collins writing for ilets

کتاب گرامری هم که بهمون معرفی کرده اینه: destination B2 این کتاب ظاهرا a و b و c داره و هر کدوم هم 1و2 دارن. حالا لابد سطحه ما b2 بوده که استادمون اینو بهمو گفده دیه! هم گرامره هم لغت. 

پس خلاصه نصیحتای من به شما در مورد زبان اگر میخاین ایلتس بگیرین: اولن که اگه عجله ندارین حتمن 2-3 ترم حداقل کلاسه عمومی بر اساسه سطحتون برین و فقطه فقط هم در کلاس انگلیسی صوبت بکنین وگرنه فایده نداره. مهم ترین نکته مثبته این کلاسا همین تقویته قدرت و اعتماد به نفسه اسپیکینگتون میتونه باشه که اگر همینم نباشه فایده نداره!

دوم بعده دو سه دوره کلاس برا خودتون معلم خصوصی بگیرین. معلم ما جلسه ای 100 تومن میگیره که چون دو نفریم میشه جلسه ای پنجاه تومن و بهمونم گفته 20 - 25 جلسه کافیه براتون. خوبیه معلم اینه که اولا بی وقت تلف کردن میره سراغه هدفتون و دوم اینکه رایتینگی که شما مینویسین رو یکی باس اصلاح و غلطاتونو بهتون بگه. ضمنن معلم نکاتی رو به شما متذکر میشه که رعایتش خیلی در بالا بردنه نمره کمک میکنه. مث اینه که یکی بیاد نحوه پاسخگویی به تست کنکور رو بهتون یاد بده و میدونین که چقدر موثره در نتیجه. به نظرم با سلف استادی کسی میتونه نمره قابل قبولی در ایلتس بگیره که زبانش خیلی قوی باشه. من زبانم متوسط بود - یا حتی متوسط رو به پایین.

سوم پیگیر باشین و در هر صورتی روزی دو ساعت حداقل بخونین. حتی اگر معلم خصوصی هم بگیرین نتیجه نخاهید گرفت مگر اینکه خودتونم هر روز حتما بخونین و هر چهار مهارت رو هم با هم پیش ببرین. چون از هر چهار مهارت قراره نمره بگیرین. تا میتونین سی دی زبان گوش بدین. اول گوش بدین و سعی کنین که تشخیص بدین چی میگه. دو سه و چهار باره گوش بدین و سعی کنین بفهمین چی میگه بعد متنش رو بزارین جلوتون و با همراهه متن گوش بدین و کلمات رو کشف کنین(ینی اونایی که نفهمیدین موقه گوش دادن رو الان میتونین ببینین و تشخیص بدین). این کتابایی که من بهتون اون بالا گفتم قسمتای لیسینینگ و ایناش همه متنشونم اخره کتاب پیاده شده. ولی همونطور که گفدم اول سعی کنین خودتون بفهمین و بعد برین سراغه متنه وویسه مربوطه.

اصلا ناامید نشین اوایل ممکنه هیچی نفهمین و خیلی براتون سخت باشه لیسینینگ ولی اگر هر روز تکرارش کنید بعد مدتی میبینین که پیشرفته قابل توجهی کردین. در اون کتابایی که معرفی کردم بهتون کامل میگه که در امتحان ایلتس چه نوع سوالاتی میاد و شما چه مهارتهایی باس داشته باشین. حتی اگر نمیخاین معلم بگیرین این کتابا به نظرم خیلی خوبن و برا سلف استادی هم عالی هستن . جوابه تمامه سوالا و تمریناشونم اخره کتاب هست بعلاوه متن تمامی وویسها.

پیگیر باشین. زبان اموزی رازش در پیگیر بودنه. :))))

.

رفدم چشامو نیگا کردم تو اینه قرمز و یکم متورمه. تحت استرس هستم  ! و میترسم از پسه کارگاه دومیه به خصوص به خوبی برنیام و عابروم بره! برام دعا کنین...برا همه چیم! مقاله هام ! پروژه بالتازارم! کاره تهرانم! همه چی! بقدری وختم تنگه که یه هفتس با الف هم تصویری صوبت نکردم ...هی میگه تو چرا منو دوس نداری :/ شب یکم زود میخابم که چشام خوب شن. یکمم سردرد دارم. البته نهاره فردارم باس بپزم. خودم همونجا دان توی سلفش میخورم. دیروز کباب بود امروز مرغ و خوشمزه بود :))

.

خدایا فراموشم نکنی لطفن....بچه ها هوا یخه مواظب باشین سرما نخورین.... هوای پیشیها و پرنده ها و سگا رو هم داشته باشین منم براشون غذا میذارم. خیلی سرده ....خیلیییییی 

.

بعدن نوشت: وااااااااااااااای نتم بعده منتشر کردن قط شد و نتونسم ویرایش کنم! شرمنده به خاطره غلط غولوطا :) بووووووس
نظرات 7 + ارسال نظر
آفرین یکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت 00:44

به‌به دادمهر ِ موووونه. خدا همیشه حافظش باشه.

زدن حکمت و شروع ب کارت مبارکا باشه عزیزم. ایشالا اون جایگاهی ک مدنظرته و رضایت شغلی ک میخوای میرسی بهش.

زبان اموزی خیییلی خوب و عالی بود و مررررسی بابتش. بازم تونستی بگو برامون

ی عااااالمه ارزو و انرژی مثثثثبت فووووووت ب سمت ملی جونم ، تا ب سختی های محیط کار فائق بیاد، ب همه کارهاش سر موقع برسه و با کیفیت عالی ب انجام برسونتشون و ب هر اون ایده آلی ک میخواد هم برسه. فووووووووووووووت+ + + + + + + + + Eⁿ

بعلی اقا دادمهره ممنونم ازت افرین جون ایشالا باشه اگه چیزی به ذهنم رسید بازم میگم مرسی ازت افرین جونم و این فوته پر انرژیت منم برات از خدا بهترین اتفاغا رو میخام

ملیله شنبه 14 بهمن 1396 ساعت 19:27

خدا بهت انرژی بده موفق باشی . شیرینی هم ندادی به ما

ممنونتم ملیل جون... ای عمو شیرینیو وختی میدم که راضی باشمام وضعیت شغلیم ملیل جون

ندا چهارشنبه 11 بهمن 1396 ساعت 05:36

ناراحت نباش خدابزرگه امیدوارم به حق این اذان صبح بهترین ها رو در مسیرت قرار بده
تجربه شو داشتم تو محیط کار یه عامل ناراحت کننده باشه واقعا رفتن به اونجا زجر و شکنجه اس

عوهوم خدا بزرگه...مرسی ازت ندا جون...دلم به دعات گرم شد

پیشی چهارشنبه 11 بهمن 1396 ساعت 00:39

ممنون ملی جان بابت توضیحاتت
انشاالله همه کارات به خوبی پیش میره... نگران نباش تو پتانسیلت بالاس حتما از پس همه کارها برمیایی

خواهش می کنم ببخش اگه عجله ای گفدم....اگه اطلاعاته دیه ای خواستی بگو اگه بتونم جواب میدم ممنونم ازت...دعا کن موقعیت شغلی بهترتر گیرم بیاد پیشی جون

ندا سه‌شنبه 10 بهمن 1396 ساعت 17:49

مبارکت باشه عزیزم ان شالله از این به بعد سرازیریه
دعات می کنیم
خدا به همرات

ممنون ندا ولی از صب چن بار اشکولی شدم دوس ندارم اینجا رو اصن مرسی ازت که دعام میکنی

مرغ آمین سه‌شنبه 10 بهمن 1396 ساعت 09:25

به به ! به سلامتی مبارک باشه ملی جونم ایشالا با قدرت پیش بری

سلامت باشی آمین جونم....برام دعا کن کارامو برسم

زهرآ دوشنبه 9 بهمن 1396 ساعت 21:14

عزییییییزم بخدا خیلی خوشحال شدم حکمت رو زدن فقط همین دو خط را خوندمممممم عزیزم تبریک میگم
خدا را شکر ... خدا را شکر بخاطر خودت و شادی خانواده ات

سلام زهرا جون. قربونت برم مرسی امیدوارم تو هم زودی یه کاره خوب پیدا کنی...کلی غلط املایی داره اخه نت قط شد و نتونسم ویرایش کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد