ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

ملی و حرفهای دلش

اینجا خودمم! همین

یادداشت 280 .... مراسم نوم نویسی برا نی نی که تو راهه

سلام علکم ... آدینتون بخیر.... عرضم به حضوره انورتون که الان ما در جمعه 50-60 نفریمون ( روزی 50-60 نفر میان اینجا که به طور میانگین هر کدوم 2-3 بار در روز سر میزنن!) یه نفر نی نی هم داریم که از تو دله مامانش داره اینجا رو میخونه و خب قدرت و سواده کامنت دهی نداره هنوز ولی یحتمل به توسطه والده محترمشون که ندا خانوم باشه بطوره "ایندایرکتلی " کامنت هم میده قطعن!

این نی نی که هنو اون تویه و قراره تو چله زمسدون به طور فیزیکی هم به  جمعمون افزوده بشه هنوز اسم نداره. مامانش گفده خوشال میشه که ماها هم اسم پیشناهاد بدیم. هر کی دوس داره هر اسمه خوشگلی که بلده رو بگه. یا اگه سایت خاصی میشناسین که برا اسم یابی خوبه یا حتی اگر ایده خاصی دارین برا اسم یابی لدفن اینجا به اشتراک بزارین ... هم نی نی خوشال میشه...هم مامانه خوشال میشه .. همم ملی خوشااال میشه ....موچچچککککریم!

.

پی نوشت: نی نی خان هم پسر هسدن!

.

نظراته وزینه ملی در مورد انتخاب اسم! : دختر یا پسر مواردی که در مورد انتخابه اسم به ذهنم میرسه رو بزارین باهاتون به اشتراک بزارم. به نظره من اسم عادم خیلی چیزه مهمیه بایس به دهن خوب بیاد... و اینکه باس دقت کنیم که اگه یکی بخاد سر و ته اسمه رو بزنه تبدیل به یه کلمه خنده دار یا زشت و بی ناموسی نشه! لذا هر اسمی که انتخاب میشه مامان باباها بایس به این نکته هم دقت بفرموین و سر و ته اسمه رو یه دور بزنن یا برخی حروفه دیگه رو هم جایگزینه برخی حروفه اسمه بکنن ببینن یه وخ تبدیل به یه کلمه زشت و اینا نشه. (البته شاید هر اسمی رو بشه تبدیل به یه اسمه خنده دار کرد ولی قبول دارین که برخی اسمها خیلی این پتانسیل رو دارن که یه جوره دیگه تلفظ بشن؟)

یه نکته دیه که به ذهنم میرسه اینه که به انگلیسیه اسمه هم دقت کنیم ببینیم عایا شبیه اسمای خارجکی هس یا نه و اگه قرار بشه انگلیسی خونده و نوشته بشه چطور تلفظ میشه. به نظرم خوبه به این نکته هم توجه کنیم که انگلیسیه اسمه چه جوریاس چون ممکنه بچمون در عاینده بخاد بره خارجه

همچنین  برخی اسامی به صورت تابلویی معلومه که برا یه مسلمون هست و این شاید زیاد جالب نباشه اونم تو دنیای وحشتناکه امروز! البته ممکنه پدر و مادر بخان اسمه نی نی شون رو یه اسمه مذهبی بذارن که این کاملا مورد احترامه و بحثی توش نیس.

 یه نکته دیه هم اینه که اسمه زیادم عجیب غریب نباشه ولی در عینه حال زیبا باشه. یا اسمه شخصیتهای مهمی باشه...مثلا همی الان اسمه "شهریار"  به ذهنم اومد! تخلص  یه شاعره بلند اوازه هست و اینکه آذری بوده  و سبقه زندگیشم جالب و از نظره من دوس داشتنی بوده. بدیش اینه که ممکنه وختی سر و ته اسمه رو میزنن بهش بگن "شری"! یه بدیشم اینه که برا بچه زیادی گنده هس این اسم ولی عوضش از سنه نوجوونی به بعد واقعن اسمه پر جلال و جبروتیه! اقا شهریار یا شهریار خان

این اسمایی جدیده بچه گونه فقط بدرد دوره بچگی میخوره...نمیدونما شایدم چون کم به گوشه من خورده اینطور فکر میکنم. مثلا آیدین یا آرمین و ...  برا یه مرده گنده این اسما یه طوری نیس؟! من خودم نظره شخصیم اینه که اسم  باس جلال و جبروت داشته باشه و مدله فینگیل مینگیل نباشه مخصوصن وختی طرف قراره یه مردی بشه برا خودش البته که این سلیقه شخصه منه و ممکنه یکی از اسامیه ایدین یا ارین خیلی هم خوشش بیاد و کاملا قابل احترامه. یه مورده دیگه از اسمه با جبروتی که الان به ذهنم رسید همایونه ...اغا همایون...همایون خان ...امیر هم خوبه ها ...امیر خان ... فقط ایراده همایون هم اینه که ممکنه بهش بگن هما خانوم! ولی غلط میکنن بگن! همایون غشنگه!

برا کسانی که از اقوام خاصی هستن(مثلا خودم که آذری هستم) اسمای اصیل هم خیلی خوبه با رعایته نکاته بالا البته. اسمای تک با معانیه زیبا. اسامی که مربوط به ادمای خوش نام در تاریخ هستن

از اسمای آذریه پسرونه که من دوس دارم و البته فک کنم بدرده ندا جون نخوره چون قطعن نمیخاد اسمه اذری بزاره : "آراز"  هس به معنیه سعادت و خوشبختی و خوشنودی و آرامشه .

بقیه اقوام هم مث لر و بلوچ و ... قطعن اسامیه خاص با معانیه زیبا در زبانه خودشون دارن که من اشنایی ندارم باهاشون.

اسامیه پسرونه شاهنامه و بقیه کتابای فارسیه اینجوری هم خوبه. منظورم اسامیه اصیله ایرانیه این لینکو ببینین: (لینجا رو انگشت بفوشار)

البته بیشترشون عجیب غریبن و جالب نیسن ولی شایس قشنگ مشنگم داشته باشه بینشون. مثلا ماهیار خوبه البته من مهیار رو دوس دارم  که فک کنم از همین گرفته باشنش. بعضیاش چقد خنده دارن ...مثلا فک کن عادم اسم بچشو بزاره گرازه وای من چقد سواده ادبیاتیم کمه...واقعن جای تاسف داره که انقدر نااشنا هستن برام این اسامیه شاهنامه "کیان" هم غشنگه ها ...

دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه اگر رسید میام اینجا باز پی نوشت مینبیسم.... بچه ها شمام اسامیه پسر که دوس دارین رو بنبیسین برامون... ندا جون خودت چی؟ اسمی مد نظرت نیس؟




نظرات 9 + ارسال نظر
آفرین دوشنبه 17 مهر 1396 ساعت 16:32

ســـــــــــــــــــــــــــــــلاااااااااام

انقده تعداد و تنوع اسامی زیاده ک ادم میمونه توش

اینم پیشنهادای من :

آراد. آزاد. البرز. باربد. بردیا. سپهر. سهند. ماهور. مهرداد. مهرسام. هیراد.

نظرو تو هر دو پست میزارم ک مامان‌ندا جون ببینه.

امید است مفیدِ فایده قرار گیرد

ملی جانْ جانْ جانْ

سلااااااام مرسی مجدددددددن .... آفرین ژون ژون ژون ژون

ندا یکشنبه 16 مهر 1396 ساعت 15:42

از ملی جووون و از همه دوستای عزیز که نظرشونو نوشتن ممنونم

خاهش میشود عسیسممم

Tarane fn جمعه 14 مهر 1396 ساعت 23:20

ایلیا دانیال امیر طاها نویان کوروش این نظر دوستم بود که کنارمه بنظر خودم فراز خیلی قشنگه

مرسی از شما و مرسی از دوستت

بهار جمعه 14 مهر 1396 ساعت 16:47 http://likespring.blogsky.com

وای وای ملیییییی باورم نمیشهههه..ما چقدر تفاهم داریم...بیا ازدباج کنیم با هم..از همون خطوط اول که خوندم گفتم خب اسم مهیار و کیان واسه پسر خیلی قشنگه...یعنی من از این اسما واقعا خوشم میاد...توام همینا رو گفتیییییییییی...عسیسممممم
به نکات بسیار کلیدی و مهمی که گفتی منم به یه نکته اشاره میکنم که خیلی مهمه که اسمی که رو بچه گذاشته میشه واسه افراد پیر یعنی پدربزرگ مادربزرگای بیسواد گفتنش راحت باشه.مادربزرگ خود من اسم سودا یادش نمیموند....خب چه کاریهههه...یا اسم دختر دوستم وانیا بود نمیدونم خالش یا عمش بهش میگفت وانیل...این اسمای عجیب غریبی که الان میذارن رو بچه و بعد از اینکه بهت میگن باید بپرسی حالا به سلامتی دختره یا پسر؟؟؟منم از این اسما خوشم نمیاد...یه دوره ای مد میشه و بعد از مد میوفته...اسم باید جوری باشه که همیشه رو بورس باشه...دوستم میگفت دوست دارم اسم پسرمو بذارم سورنا ولی میترسم تو مدرسه دوستاش بگن سوری...خب ضایعست دیگه..
اسم دو تیکه ای هم من دوست ندارم...انگار پدر و مادره بین دو تا اسم مردد بودند برداشتن جفتشو چسبوندن به هم...فاطمه ناز...یه چیزی هم بگم اونایی که اسم ائمه واسه بچه هاشون میذارن باید دقت کنن که آیا واقعا میتونن اونا رو به درستی تربیت کنن...یه دختره تو دانشگاه بود اسمش فاطمه بود...از اون پسربازای قهار...پسرا بهش میگفتن فاطی کماندو...خب زشته دیگه...اسم طرف رو میذاری محمد ایا واقعا میتونی محمد وار تربیتش کنی..فردا نره حشیشی یا قاتل بشه...
خلاصه که اسمای مذهبی مسئولیت سنگینی داره.
اسم سپهر و سهیل رو هم دوست میدارم.البته بیشتر سهیل

چنتا سکه مهرت کنم دخدر جون چه تفاهمی ایول مرسی از نظرت عچقول

ندا جمعه 14 مهر 1396 ساعت 16:42

ملی جون ملی عزیزم خیللللی محبت کردی عزیزم کلی از خوندن این پست خوشحال شدم باید بدم همسری هم بخونه این پست رو
دست شما درد نکنه
از یکایک دوستان مجازیِ ندیده عزیز هم سپاسگزارم
همسرم اسم دادمهر رو خیلی دوست داره اما اسم پسر یکی از دوستای صمیمیم هستش و پسرش همین یکسال و نیم پیش به دنیا اومده و نمیخوام اسم اونو بردارم پیشم یه جورایی خیلی ناجوره
اسم بارید ، بردیا و رایان هم دوس دارم ،همسرم تاکید داره اسم صددرصد فارسی باشه اما آیدین خیلی دوس دارم
حالا ببینم خدا چی میخواد
بازم ممنونم

خاهش میشود ندا جون.. عاره بده بخونه اسامیه مد نظرتون همشون غشنگن ... ایشالا ب سلامتی بدنیا بیاد و زیر سایه پدر مادرش خوشبخت شه

مرغ آمین جمعه 14 مهر 1396 ساعت 16:24

سلام ملی جون اول مرسی به خاطر مای فلاور که بهم گفتی بعد در مورد اسم راستش من هم انگلیسی برام مهمه و از اون مهم تر تلفظش به ترکی برام مهمه خیلی زیاد چون تعصب خاصی دارم رو این موضوع. برا همین هرموقع به اسم فکر می کنم اسامی محدود می شن برام. چقده نظر دادم برا اسم!

سلام عزیزم عخشمی عاره مرسی از نظرت... حالا اسمم پیشناهاد بده خو

تارا جمعه 14 مهر 1396 ساعت 13:04

خیلی مرسی .تا قسمت چی باشه .

ایشالا خیره

تارا جمعه 14 مهر 1396 ساعت 12:03

تو دوره زمونه این بچه ها ،وقتی بزرگ شن دیگه صدا زدن آقا رادین یا آقاآیدین زشت‌نیست .اتفاقا خیلی هم با کلاسه .من که اسامی پسر آینده ام رو بین چهار اسم پیشنهادی انتخاب می کنم چون به اسم باباش میاد .و اسم اوشون یه چی تو همین مایه هاست .بهش میاد و مذهبی نیست بره مکه بهش بگن حاج آیدین !!!!!

ایشالا تا ساله دیه تو هم دغدغت اسمه نینیت باشه... چون میدونم دوس داری اینو گفدما حاج ایدین

تارا جمعه 14 مهر 1396 ساعت 11:57

پیشنهاد من رادین ،رایان ،آیدین یا آرین هست .اسامی بین المللی محسوب میشن و شیک و با معنی به حساب‌میان

عاره غشنگن به قول شما چرن جدیدن و زیاد توی بچه های انروزی شنیدیم برا همین بچگانه بنظر میرسن و ده بیس سال دیگه این اسامی هم برا بزرگترا عادی میشه مرسی از کامنتت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد